Är jag glutenintolerant?

Alltså vad har hänt?
Är jag glutenintolerant? Hur länge har jag varit det? Uppkom det när jag fick magbesvär i april i år, eller har jag haft det länge och nu är skadan så stor att jag fått uppenbara symtom?

Jag beställde böcker från Celiakiförbundet som har kommit.
De finns att beställa här.
”Att inte tåla gluten”
”Att inte tåla laktos”
”Ingredienslexikon”
”Mat som alla mår bra av”

Jag tycker att båda faktatidningarna är bra, lätt förståeliga och tar upp det viktigaste.
Ingredienslexikonet är också otroligt bra. Man kan snabbt slå upp olika ämnen/produkter och se om de är lämpliga att äta. (Vill dock tipsa om att köpa denna på t.ex. Adlibris, där den är billigare)

Eftersom jag själv får klura ut det här med att äta glutenfritt så är dessa böcker och internet min räddning. Plus min undersökande, ”jag vill göra allting rätt sida” som vetgirigt har letar information.

Jag undrar hur lång tid det tar innan magen lugnar sig? Vad var värdet på känsligheten egentligen? Hur länge har jag gått med detta? Kan det vara orsaken till att IVFerna inte tagit sig?

jag.måste.ringa.för.att.få.mer.information

Kommentera

