Samtal med sköterskan

Jag ringde till husläkaren idag igen. Pratade med sköterskan. Känner att jag egentligen inte fick några svar på mina frågor, fast känner mig ändå relativt nöjd på något konstigt sätt.

Jag ville ju veta värdet på min känslighet. Egentligen ville jag veta vilket U/mL jag har. Men hon säger att det inte finns något värde på känsligheten. Antingen är man känslig eller så är man inte. Jag funderar på om det beror på sekretessen. Hon kan ju inte veta att jag är jag egentligen…

Hon säger att hon inte vet om jag kommer få göra en gastroskopi eller inte. Det avgör doktorn. Hon vet inte heller var den skulle göras i sådant fall.

Hon säger även att det är doktorn som gör gastroskopin som remitterar mig till dietist om det skulle vara så att jag får utslag på gastroskopin.

Hon kan inte svara på hur fort jag kommer uppleva förbättring.

Jaja. Jag får helt enkelt köra på och se hur lång tid det tar. För lite dagbok på hur ofta jag går på toa för att ha koll på det själv.

samtal.utan.riktiga.svar

Kommentera

