Status och skit-snack

Nu har jag ätit glutenfritt i 25 dagar.

Är det så här man ska känna sig?! Jag är ju pigg!!! När klockan är 22, så kan jag vara vaken ett tag till! Undrar om det beror på specialkosten, eller om det är för att mannen har semester.

Magen är inte speciellt svullen, det kommer ibland. Jag har kopplat det med om jag ätit mycket köpe-bröd med vetestärkelse. Hela känslan i magen är helt annorlunda. Det känns så konstigt att inte känna magen. Det har jag ju alltid gjort! Utan att jag fattat det förrän nu. Det måste vara så här det ska kännas! Otroligt!

Jag känner mig glad. Glad för att det fungerar. Känner att jag håller på att acceptera det. Även om jag inte kommer att förstå. Även om jag skulle vilja veta hur länge jag gått med det hela så början acceptansen landa. Jag kommer aldrig få veta. Men nu vet jag och jag mår så mycket bättre.

Senaste veckan har jag varit 0-2ggr/dag på toa. De gånger jag varit 2 ggr är när jag inte varit någon gång dagen innan. Så fort jag började äta glutenfritt så minskade frekvensen till 1-3ggr/dag (bortsett från de två första dagarna). Så nu känns det som om det värsta har lagt sig. Fast jag antar att det är skada kvar. Men att tarmen har läkt det allra värsta kanske. Undrar när den stora sorgen kommer att komma. När jag blir ledsen över att få dras med den här kosten hela livet. När jag känner mig begränsad.

jag.väntar.på.besvikelsen

Kommentera

