Falafel

om ett led i den nya kosthållningen så tänkte vi fokusera lite mer på vegetariskt.

Min man tycker väldigt mycket om falafel, själv är jag inte lika förtjust, men jag har nu som mål att börja gilla det.

Min tanke var att vi skulle äta det med pita-bröd (vetefritt recept från Friendly Bread – Friends of Adam), men jag lyckades ju inte hitta sojamjöl, därför fick det bli med parboiled- och vildris och sallad istället.

Falafeln är en ekologisk mix från ewalie och den passade mina smaklökar mycket bra.

I påsen finns det mix till 10 portioner. Så nästa gång blir det pita-bröd, sallad och ajvar.

IMG_4768.JPG

Kommentera

