Är jag eller är jag inte…?

Igår hade jag telefontid med läkaren igen. Avstämning om hur det fungerat med den glutenfria kosten.

Hen är bra läkaren. Tar tid, även om hen är sen. Det märks aldrig inne i undersökningsrummet, eller när man pratar i telefon. Tyvärr måste hen däremot skriva lite dåliga journaler, eller inte läsa journalen innan hen ringer upp.

Hen hade nämligen ingen koll på att hen rekommenderat mig att äta glutenfritt vid midsommar. Så det började dras provresultat, innan jag hann avbryta. När jag berättade hur magen blivit bättre, hur jag kände mig piggare så ansåg hen att det var tillräckligt. Eftersom jag mår bättre utan gluten, så ska jag undvika det. Det finns ingen anledning att göra mer tester, om det inte är så att jag har en försäkring som kräver det. Jag ska höra av mig på måndag om jag vill göra en gastroskopi.

Jag vill gärna ha en diagnos. Är jag glutenintolerant eller inte? Svart på vitt. Jag har en försäkring. Ska jag, eller ska jag inte?

Velar.

Jo, jag vill!

jag.måste.vara.knäpp.som.vill.göra.en.gastroskopi

Kommentera

