Grova frallor – med ren havre

Ikväll har jag bakat grova frallor från Nytt Bröd.
Jag har funderar en del på det där med ren havre, om jag ska äta det eller inte. Jag tänker i detta läget äta det vid enstaka tillfällen, eftersom jag fortfarande inte riktigt vet vad magen klarar eller inte.

Jag hade lite svårt med siffrorna, för innan jag visste ordet av hade jag haft i dubbla mängden sojamjöl. Så det blev att dubbla resten också. Så vips blev det 20 frallor istället för 10. Tur för mig är just dessa frallor lämpliga att frysa, så när de svalnat ordentligt hamnar en del av dem i frysen.

IMG_5103-0.JPG

IMG_5104-0.JPG

IMG_5108-0.JPG

IMG_5109-0.JPG

Kommentera

