Gällande andningen

Igår hade jag inget tryck för bröstet. Det kändes fortfarande liiiite trångt, men inget tryck. SKÖNT!

Det tog alltså 1,5 dygn för andnöden att släppa efter jag återgått till specialkost. Nu har jag ätit glutenfritt, inte vetefritt.

Jag tycker det vore kul med test på hur jag upplever andningen om jag äter vetefritt. Förbättras astman ytterligare då?
Undrar om man skulle kunna få göra ett mer vetenskapligt test på det genom att mäta spirometri och se ev skillnad.
Det ska jag fråga när vi har avstämnings samtal om 1,5 vecka.

Magen har inte gjort ont sedan kosten byttes. Fisandet har minskat till 2-3ggr/dag mot 15-20ggr/dag. Idag har jag varit på toa en gång med hyfsad konsistens, när jag åt gluten var det 3-4ggr och löst.

Spontant känns det som om det inte borde ta lika lång tid denna gången innan magen ordnar sig mot förra gången. Det borde ju ta längre tid om jag ätit gluten ett helt liv mot 6 dagar.

Kommentera

