Blåbär och hallonsmoothie

Imorse gjorde jag en smoothie till frukost. Jag gjorde misstaget att smaka på den innan jag tog en bild…

IMG_5587.JPG
Så det blev ingen bättre bild än denna. Den har inspiration av Hanna Göranssons hallonsmoothie recept i Friendly Food.

1/2 banan
1,5 dl frusna blåbär och hallon
2 dl rismjölk
1 msk hampaprotein
1/2 krm vaniljpulver

Detta ihop med ett kokt ägg och en smörgås med en ostskiva (lite fusk där med komjölken) blev en grymt mättande och sjukt god frukost. Synd bara att jag brände mig på brödrosten.

Hampaproteinet jag har är från Superfruit och finns på hälsokosten.

Kommentera

