Våga, lita, förändras?

Nu står jag här, vid ett tydligt vägskäl.
Fortsätta rakt fram, eller hoppa över stupet och se var jag landar.

Besöket hos näringsfysiologen i fredags bekräftade en del jag redan visst och saker jag på senare tid läst mig till. Jag fick det förklarat hur hon ser på saken och anser det hänga ihop.
Ska jag lita på henne? Ta ett ordentligt tag i mitt liv. Sikta på en fysisk och psykisk ändring. Eller ska jag fortsätta på det inkörda spåret, trötthet, migrän, huvudvärk, astma, allergier, magbesvär, värk i käke m.m?
Ska jag börja en fysisk resa med förändrad mat och dryck?
Ska jag börja en psykologisk resa med att ta hand om styrkan i min personlighet, men den som också gör att jag mår fysiskt och psykiskt dåligt i perioder?

Ska jag bli en Mary 2.0. Det bästa jag kan bli? Trots att folk kan tycka det blir besvärligt. Jag tycker det blir besvärligt. Jag kommer antagligen lida psykiskt och fysiskt under en period. Är det dags för det nu?
När jag kommit så här långt, finns det något alternativ?!

Kommentera

