Provtagning

Nu är det snart två veckor sedan jag var hos näringsfysiologen.

En hel del tankar på vad hon sagt och rekommenderat. Vad jag vill göra av det hon rekommenderat och om jag kan få hjälp av ”vanliga” sjukvården.

Just nu är jag iallafall stucken i armen två gånger, huggen i en fingertopp, klippt av halva (ok överdrift) håret och lämnat avföringsprov.

Vi hoppas nu komma fram till om/vilka födoämnen jag har känslighet/allergi mot. Vi testar ett gäng kemikalier och läkemedel. Vi kollar zink, b-vitaminer, blodstatus och fyra prover på ämnesomsättningen. Vi kollar mineralbalanser och eventuella svampar och parasiter.

Det har känts som ett heltidsjobb. Hålla koll på vad som ska göras när, hur det ska göras och i de flesta fall se till att proverna kommer till de labb dit de ska. Jag har bokat FedEx och UPS, lagt grejor på posten och skummat genom ett dokument på 84 sidor.

Nu är jag bara orolig för att testerna inte kommer fram som de ska. De blir för gamla, jag måste göra om dem och allt drar ut på tiden.
Men ett flertal stilla böner har sänds och jag hoppas jag blir lyssnad på.
Inser att det är mina hjärnspöken som spökar och jag försöker andas, slappna av.

Det är ju just det här som är en bidragande orsak till min huvudvärk och migrän.

Men nu är allt gjort. Alla prover är tagna och jag måste låta mig sjunka ned i soffan och tänka att post och spedition faktiskt kommer göra deras jobb och få fram allt dit de ska i tid.

Nu ser jag med spänning fram emot vad allt kommer visa.

Hur kommer jag må sen?

Kommentera

