Innertemperatur bröd – å snabba limpor

Tidigare har jag alltid bakat bröd efter klockan, men efter det att jag börjat baka glutenfritt och tyckt att bröden varit degiga har jag gått över till innertemperatur istället. Nu blir bröden lyckade varje gång.

Ljusa bröd bakar jag till ca 95°.
Mörka bröd till ca 98°.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/796/73432353/files/2014/12/img_6142.jpg

Idag gäller det att fylla på förråden inför resorna över jul och nyår. Så jag testar två mixar, det är Sunnere Brødmix och brödmix från Ewalie. Dessutom tänkte jag nog testa ett Quinoabröd, som jag fått recept på från näringsfysiologen. Alla tre är jästfria.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/796/73432353/files/2014/12/img_6141.jpg

Kommentera

