Julhelgen

Grymt stolt över mig själv och lilla mamma!
Vi slängde ihop mat som jag kunde äta, både mjölk och glutenfri. Det var så klart saker jag fick avstå ifrån, men lilla mamma anser att alla ska äta samma sak. Så köttbullarna var det NGF-ströbröd i. Risgrynsgröten kokade jag på Alpro Coconut and rice – dryck. Janssonen åkte det kokosgrädde i. Alla fick äta ”min” mat och ingen klagade. Jag hade gjort eget godis som jag åt (alldeles för lite av med tanke på allt som finns kvar).
Jag räknade kallt med att magen skulle börja krångla, men inget alls allvarligt. Svullen blev jag ju så klart, men vem blir inte det på julafton? Det är ju inte lite man äter.

Tomten kom, ett barn blev jätteglad, två andra mer skeptiska. Han, tomten alltså, hade dessutom tagit med sig frugan.

Imorgon drar vi till Småland. Jag hoppas magen klarar det lika bra!

Kommentera

