Vikten, semla och nya prov

Jag fattar inte hur mycket jag måste äta för att behålla vikten. Måste nog börja skriva matdagbok eller nått.
Jag hoppas verkligen det planar ut snart!

Å jag är SJUKT sugen på semla. Inser att min mun aldrig kommer få smaka mjukt och saftigt bröd, med en perfekt söt mandelmassa och en luftig och härlig grädde.
Överväger seriöst att köpa laktosfri grädde, men jag vet ju att magen kommer protestera…
Så imorgon (om jag inte har migrän fortfarande) blir det vego-semlor! Jag ska för andra gången i mitt liv testa göra kokosgrädde, första gången gick inte alls.

I fredags var jag hos läkaren (igen!). Denna gång för uppföljning av spirometrin och recept förnyelse. Vi pratade lite allergi. Jag nämnde misstanke om sulfit eller histamin-allergi. Det senare ska tydligen vara ett gissel att testa. Men han tog ett rör för att testa ”det vanligaste”. Vad nu det innebär vet jag inte riktigt. Vet inte riktigt hur jag ska få del av resultatet, men det löser sig väl…

Kommentera

