Snabbt glutenfritt bröd – Dag 2

Dag 2 på rotations schemat är lite tungt. Den är nämligen helt stärkelse/kolhydrat fri.

Jag märker att kroppen är van med känslan av stärkelse för mättnadskänslan.

Men så hittade jag på nätet igår en länk till till en blogg.

Där Ellen gjort ett snabbt glutenfritt bröd i micron.

Det är inte en mandel dag, däremot en hasselnöts dag. Så jag modifierade hennes recept och fick till denna skapelse som räknas som ”starch free”

Snabbt glutenfritt bröd
1/2dl hasselnötsmjöl
1/2dl kokosmjöl
1msk kokosolja
1 ägg

Blanda allt, forma till en brödskiva mellan bakplåtspapper. Stoppa in i micron 2min.

Jag stekte en utbankad kycklingfilé och skivade avocado. Naturligtvis funkar det med vilket pålägg som helst!

IMG_6520

IMG_6521

IMG_6524

Kommentera

