Veckan som gått

Ytterligare en vecka har passerat.

Det har varit upp och nedgångar.

Upp:
-Börjat träna igen (och hållit på i tre veckor nu)
-Haft träningsvärk
-Haft matschema att följa
-40-års fest
-Funkar ok med tillskotten
-Dottern
-att ha några matlådor i frysen
-inget sockersug

Ned:
-Sjukt hungrig, HELA TIDEN
-Irriterad och kort stubin av hunger
-Magen fixade inte alls maten på festen även om den var ”grön listad”. Fortfarande oklart om det var kombinationen eller vad det var.
-Många funderingar gällande vad jag bör eller inte bör äta. Kolhydrater eller inte, nötter eller inte, bönor eller inte. På ett sätt vore det enklare att bara äta kycklingbuljong i 8 veckor och bli av med candidan och läka tarmen. Nu när allt ska roteras, så finns det inga enkla lösningar.
-hotellet fixade inte rätt frukost
-restaurangen fixar inte rätt mat, trots en lista 1v innan planerat besök. Nu blir det matlåda istället för mig.
-lätt sug efter kolhydrater.

Jag har väldigt svårt att komma på en ordentlig frukost. Egentligen måste jag lyckas ta mig ur det ”klassiska frukost tänket” och äta mer ”riktig” mat. Jag blir inte mätt av en slät tallrik hirsgröt. Dessutom är alla kolhydraterna inte bra för svälten jag försöker ordna för vissa i min kropp.

Tycker det är väldigt trist/tråkigt/jobbigt med alla olika sidor på nätet. Jag har fattat att detta yttrar sig väldigt olika för olika personer, men att vissa klarar lite kolhydrater och andra ska utesluta det helt, gör det inte så enkelt för mig. Jag är inte säker på hur jag ska märka att det inte funkar.
Jag brottas fortfarande med att komma på de uppenbara symtomen,
gasig och svullen mage är solklara.

Jag har läst på massor om IFD-kost. Inflammatory Free Diet. Det bygger på ett system motsvarigheten till Livsmedelsverket i USA tagit fram. All mat orsakar eller motverkar inflammation. Inget är egentligen förbjudet, men man ska sträva efter att hamna på plus sidan så man motverkar inflammation. Om man äter något som göder, kan man kompensera med att äta sådant som hämmar.
Genom att ta hänsyn till detta så blir blodsockret bättre, kroppen lugnare, mindre stressad och att sedan ta sig tid att läka och vårda själen så blir det holistiskt.

Jag har köpt några böcker och har någon till på lut för att sätta mig in i ämnet ytterligare.

Kommentera

