Hur ska jag veta

Alltså hur ska jag veta, egentligen.

Ligger i sängen nu med lite bubblig mage. Är det för vattnet? Potatisen? Strömmingen? Moroten? Salladen?

På ett sätt hade det varit enklare om symtom som ”brain fog”, beläggning på tungan, exsem och tvångshandlingar skulle komma. Då hade det varit enklare att komma på vad jag tål eller inte.

Idag funderade jag på lunchen om jag reagerade på biffarna jag åt, men det kan ju lika väl vara potatisen jag åt.

Naturligtvis är jag glad att det inte är värre än vad det är! Det är ju tillräckligt som det är.
Ikväll har jag börjat läsa en bok jag köpt om rotations diet. Deras matschema är inte riktigt som mitt. Ska såsmåningom undersöka skillnaden mer noggrant och ev fundera på att byta till bokens. Anledningen att byta vore att då skulle jag kunna nyttja recepten i boken på ett helt annat sätt än vad jag kan nu.

Allt detta med maten kräver massor av tankeverksamhet för mig nu. Jag vill bli bra så fort som möjligt, även om jag är medveten om att det kommer att ta den tid det tar. Jag läser böcker och googlar konstant.

Kommentera

