JUSTERAT ROTATIONS SCHEMA!

Om någon här fått mitt gamla rotations schema, så ska man omgående be om ett nytt.

Jag har gjort lite justeringar. Det innebär ett mer flexibilitet, men också lite mer komplicerat schema.

I det nya schemat är inte lika många födoämnen ”låsta” till en dag, utan de ligger i något som kallas för ”Extra Foods”. Dessa födoämnes-grupper (alla födoämnen är numrerade i släkten/familjer) får flyttas runt mellan de olika dagarna, men de får fortfarande inte ätas oftare än var 4e dag. (Egentligen kan det som ligger ”låst” på en dag också flyttas, men det är lättare att ha en liten fast bas att stå på).

Så i ev recept framöver kan det stå specificerat att något är flyttat från en annan dag, eller kommer från ”Extra Foods”. Man kan då inte utgå från att jag kommer kunna äta det bara för att jag skrivit det som en Dag X måltid, om jag ätit något av födoämnena (eller samma nummer) senaste 3 dagarna (eller planerar äta dem de närmaste 4 dagarna) så blir det ändå en ”förbjuden” maträtt.

DÄREMOT ÄR DET BÄTTRE ATT ÄTA NÅGOT EN DAG ELLER TVÅ FÖRTIDIGT ÄN ATT ÄTA NÅGOT SOM ÄR ”OTILLÅTET” (säg gluten, mjölk, jäst, socker m.fl). Jag önskar dock förståelse om jag väljer att inte äta det som då bjuds. Fråga gärna om det är något på ”Extra foods” som jag redan använt (då får du en serie med nummer) så vet du vad som är Ok eller inte.

Kommentera

