Raw Bovetegröt – Dag 4

Jag har lite svårt för ren bovete, jag gillar helt enkelt inte smaken. Om jag blandar den i bröd (på den gamla goda tiden när jag kunde göra det utan att fatta att det inte var bra för mig) så hade jag inga problem, men nu…

Fast! Skam den som ger sig. Måste på’t igen och hoppas att jag gillar det!

Så till frukost har jag slängt ihop en gröt som ska passa så bra in på dag 4 som möjligt.

Lånar Banan (nr 109) från Dag 1.
Lånar björnbär (nr 42) från Dag 3

Extra food: vanilj (112)

Raw bovetegröt

1dl hel bovete (som blötlagts kvällen innan)
1 ekologisk banan
1 msk mandelsmör
en näve frysta björnbär
en nypa vaniljpulver

Skölj bovetet noga, allt slem som bildats ska sköljas bort. Blanda allt och mixa slät. Toppa med mandel och björnbär.

*hoppas det är gott*

IMG_6605

Kommentera

