Analysera

Jag vill sluta analysera. Men jag kan inte.
Jag vill bara känna efter. Men jag kan inte.
Jag vill inte fastna i tankar. Men jag kan inte.

En analys: det skiljer drygt 4cm på magen när jag ätit något den ogillar, mot när den är nöjd.
Det är som om någon tryckt ned en nätmelon i magen. Spänner, värker lite, kulan på magen.

Nu vill jag väga mig. Heeeela tiden. Inte bra. Stå emot!
Mäta. Analysera. Fundera. Vill inte gå ner. Håller koll på kalorier. Dränker maten med olja.

Låt bli. Det blir som det blir.

Kommentera

