Polkabetschips Dag 3

EDIT: Tyvärr gillade magen dem inte riktigt, så det dröjer nog till nästa gång.

—–

Sugen på chips. Inte sugen på potatischips med tanke på alla kolhydrater (eller jag är sugen, men vet att det är bäst att jag låter bli). Så det får bli polkabetschips istället.

Gör så här:

Tvätta polkabetorna ordentligt och skala dem. Skiva dem så tunt som möjligt. Lägg betorna på bakplåtspapper och pensla på olivolja och salta lätt. Grädda i 225 grader i 8-10min, eller tills du ser att de är klara.



Nästa gång, satsar jag på lägre gradtal 175° och runt 15-20min istället. Några blev lite för fuktiga trots jag förlängde tiden.

Kommentera

