Thai Kaningryta – Dag 4

2015-04-06

Detta recept var väldigt gott, men magen klarade det inte alls idagsläget. Första gången på länge får jag ont i magen och behöver springa på toa två gånger efteråt.

—–

Jag hade tänkt bjuda fina gäster på denna lilla gryta, men det var någon som bara såg syskonbarns små söta kaniner och inte ville ha. Så detta receptet får jag spara till senare. Receptet jag utgick från hittade jag här.

Extra foods
Bambuskott (nr 83)
Chili (nr 73)
Stevia (nr 77)

Enkel kaningryta med thaikänsla

ca 1kg kanin
1-2 burkar kokosmjöl
1 burk bambuskott
1 burk vattenkastanjer
grön chilipasta
salt & peppar

Chilipasta

Rosta grön chili i ugnen. Mixa den sedan med lite salt, stevia och ev lite vatten till krämig konsisten.

Dela kaninen i mindre delar, om den är urbenad kan man dela den i smådelar och tillagningen går fortare. Bryn köttet i panna, salta och peppra. Häll över kokosmjölken och övriga ingredienser. Låt koka i ca 30min (om den är urbenad, annars 1h). Servera med ris eller risnudlar.

  

Kommentera

