Raw kokosbollar

Detta blir ca 20st

115g riven kokos
1msk yacon sirap (jag har köpt min på Eko Wera i Vasastan)

2 nypor salt

3msk kokosolja

1,5 knivspets vanilj
Ta ca 90g riven kokos och kör i matberedare tills det blir en pasta. Blanda i resten av ingredienserna och rulla till 20 bollar.
Torka dem i 42°C i ca 24h tills de har torkat på utsidan, men saftiga inuti.
Nästa gång testar jag med 2msk kokosolja.
   

 

Jag tycker dessa är allra godast strax efter jag tagit ur dem ur frysen.

Att torka ut dem, gjorde dem bara torra rakt igenom. Kanske hade det blivit annorlunda om jag inte bytt till kokosolja…

Kommentera

