Marie´s morgonbullar med kokosmjöl

Kost och livsstil hittade jag ett recept på ett (eller ja det är egentligen två) frukostbröd. Efter mycket velande så har jag nu bestämt mig för det ena.

Det är aningen modifierat, orginalet hittar du här.

Jag har gjort aningen modifiering.

8st bröd, 200°C.

5 ägg

2dl kokosmjölk

6msk kokosmjöl

0,5dl Pofiber

1dl Fibrex

0,5dl linfrö

0,5dl krossad linfrö

1msk Fiberhusk

1tsk bakpulver

1tsk havssalt

Vispa äggen fluffiga. Blanda i kokosmjölken. Blanda torrvaror för sig och blanda sedan ihop med det våta. Låt stå i 5 min. Klicka ut 8 bullar på bakplåtspapper (det går lättare att forma dem till bullar med våta fingrar). Dekorera med lite av linfröna. Grädda i 15min.

  

Kommentera

