Biffstroganoff med moodles

På The Gluten Free Homestead har jag hittat ett biffstoganoff recept vi måste testa.

Magen gillade inte riktigt zucchini tidigare, men känner nu att jag börjar bli redo att testa igen.

4port

Moodles:

5 morötter

5 palsternackor
Biff Stroganoff:

3 msk kokosolja

900g biff, skivad

¼ tsk salt

¼ tsk peppar (tillåten sort)

¼ tsk lökpulver (eller vitlökspulver om man tål det)

1 hackad lök

450g skivad kantareller

2,5 dl buljong

1 dl kokoscreme från en kyld kokosmjölk

Persilja till garnering
Hur gör man?

Moodles: Skiva morot/palsternacka fint med en mandolin. Hetta upp en panna med kokosolja och stek på dem i ca 7min, krydda med lökpulver och lite salt. Låt moodles vila i ett par minuter så att ev överflödig vätska släpps ut och om du önskar klappa dem torra igen med hushållspapper.

Biff Stroganoff: Kyl kokosmjölken över natten. Du kommer endast använda den fasta delen överst på kokosmjölken. Blanda salt, peppar och lökpulver i en liten skål. Gnugga in kryddblandningen i köttet. Hetta upp kokosolja och bryn hälften av köttet, lägg åt sidan och bryn sedan resten.

Sänk värmen och värm upp kokosolja, lök och svamp. Stek i ca 10min.

Tillsätt buljong och kokoscremen och rör runt så att det som fastnat i pannan släpper. Koka i ca 5min.

Tillsätt köttet igen och låt koka ihop i ca 1min och smaksätt med salt.

Lägg upp moodles och biff stroganoff och garnera med persilja.

  

Kommentera

