Leverrensning (rensning av gallan)

Jag har en tid varit sugen på både tarmrensning (en sådan med piller inte sköljning) och även en leverrensning.

Så rätt vad det var tog jag tag i saken, bestämde med maken att vi skulle göra en tillsammans (för att sedan ändra oss igen så har bara jag har gjort den, så att en av oss har ordentlig energi med dottern).

Jag har gjort en variant av Hälsosidorna och Sanna Ehdin.

Jag har inte gjort någon förberedelse med att dricka en massa äppeljuice. Utan på första reningsdagen så åt jag grötfrukost och drack under morgon och förmiddag mycket vatten. Åt lunch med hirs, rotsaker och sallad. Tidigt mellis med glutenfritt bröd. Allt för att maxa kroppen med kolhydrater, för att sedan fasta i nästan ett dygn.

Epsomsalt-blandningen smakade så där, men faktiskt inte illa som jag trott. Olivolje och grape-blandningen smakade faktiskt ganska gott!

Imorse drack jag det som verkligen skulle sätta fart på magen, det gjorde det…

Så nu har jag ”skjutit” kulor hela dagen. Det kommer ut allt möjligt. Smått grönaktigt, större grönaktiga och mindre gulaktiga. Har detta verkligen varit i mig???

Orsaken till att jag velat göra det är (symtom hämtade från 1177):

-Ont i mellangärdet

-Tappat mkt i vikt

-Kvinna (som närmar sig 40)

-Uppblåst och bubblig i magen

-Det kliar på huden
Så nu är planen att det ska gå ett par veckor, sedan försöker jag förbereda mig lite mer och sedan köra en kur till. För att försöka få ut de stenar som kan vara kvar.

Kommentera

