Kryddig inbakad äppelpaj

Idag hade Malin kalas. Jag gjorde en äppelpaj somjag hittat recept på hos Hälsa som livsstil.

Den var riktigt god. Blev aningen lite torr, antingen överträffade jag den (tror inte det), eller så skulle jag stekt äpplen längre och i mer kokosolja.

Istället för honung använde jag Yaconsirap. Jag hade också aaaningen torkad ingefära på äpplena (som är på orangea listan).

Jag fick tyvärr en reaktion med uppblåsthet och ”konstig känsla” i magen. Vet inte om jag åt för mycket, det blev för mycket mandel eller äpple, reaktion på rismjölet eller ingefäran.

Kan nog ändå tänka mig att göra den igen, men hoppa över ingefäran den gången och se om det fungerat bättre.

   
 

Kommentera

