Paleo – granola

  
Idag har jag varit effektiv.

Imorse lade jag en massa mandlar i blöt och har på kvällen gjort egen mandelmjölk. Hur enkelt som helst!

Av ”mjölet” har jag sedan gjort granola. Receptet hittade jag på Pinterest och finns såklart sparat på en anslagstavla där, direktlänken finns här. I receptet står det att det ska vara mjöl (utan skal), men det bryr jag mig inte om. En dag skulle jag kanske orka med att skala mandlarna innan jag mixar dem till mjölken, but who cares???

Så imorgon blir det ”flingor och mjölk” till frukost.

Ett effektivt sätt att få mjölk utan en massa tillsatser, och effektivt för plånboken att sedan använda mjölet också. Win-win!!!

Kommentera

