En annan twist #8veckormedPTpetra

Jag har länge spanat på något som heter Whole30. Det är ett helhets-tänk där man siktar på att äta så rent som bara möjligt. Grundreglerna är egentligen att man INTE ska äta socker (eller sötningsmedel), spannmål (eller pseudo-spannmål som t.ex. quinoa), mjölkprodukter eller bön-växter (bönor, linser, ärtor, jordnötter). Detta för att de är svårsmälta eller på annat sätt ohälsosamma för kropp och knopp.

Tanken är att bryta ev sockerberoende, samt låta kroppen läka och stärkas.

Det finns en del att läsa på http://www.whole30.com

Dessutom har PT Petra dragit igång en ny sväng med ”8 veckor med PT Petra”. Där vi är ett glatt gäng tjejer (vet inte om det är någon kille faktiskt, försökte få Tommy att hänga på…) Som ska tänka på maten (inget socker, alkohol, mjukt bröd, godis m.m), förbränna 1750kcal mer i veckan förutom den vanliga träningen och ha rutin på maten.

Så jag tänkte slå ihop dem! Whole30 förespråkar 3 ordentliga mål med ev mellis vid träning. PT Petra 5 mål (inkl 2 mellis). Jag kör 3-5mål, men inget mer än vatten efter kvällsmaten (kl 17-20:30). Jag skulle vilja ha rutin att äta samma tid varje dag, men det är ju tyvärr omöjligt med detta jobbet. Så det får bli ordentlig sockerfri, glutenfri, mjölkfri och bönfri mat helt enkelt. Å något som uppfyller detta som reserv snack om det behövs.

Varför undrar du nu?
Jag hoppas min hy ska bli lite bättre.

Jag hoppas min mage ska må ännu bättre.

Jag tänkte komma igång med träningen ordentligt efter stukningen. Just nu tränar jag ju i princip ingenting, så första en-tre veckorna blir att nå 1750kcal, sedan får vi se hur det ev utvecklar sig.

Jag hoppas det svarta under ögonen ska försvinna/minska drastiskt.

Jag vill bli piggare, gladare och nöjdare.

Kommentera

